Jan Breedijk Snelschaakkampioen!

Traditioneel opent Schaakvereniging W.S.V. Inter Nos op de voorlaatste donderdag van augustus het schaakseizoen met een toernooi om het snelschaakkampioenschap van de vereniging, dit seizoen dus op donderdag 24 augustus.

Zeventien schakers bonden in poules van respectievelijk 8 en 9 spelers de strijd met elkaar aan om uit te maken wie snelschaakkampioen van 2023 zou worden. De vier spelers met de hoogste scores uit beide poules, te weten Derek Zuurmond, Jan Breedijk, Ruud Bosch en Wim Hennink streden daarna om het kampioenschap.

Dit werd tenslotte gewonnen door Jan Breedijk die met een score van 2 punten de felbegeerde beker mee naar huis kon nemen terwijl Ruud Bosch en Derek Zuurmond met 1,5 punten de tweede en de derde plaats deelden.

( foto Wim Hennink)